En què consisteix el tractament polpar en odontopediatria?

El tractament pulpar en odontopediatria es refereix als procediments realitzats en la polpa dental dels nens amb l'objectiu de preservar la salut dels dents primaris (dents temporals o de llet).

És importantíssim abordar precoçment els problemes de càries o infecció en les dents temporals.

El tractament polpar en odontopediatria es refereix als procediments realitzats en la polpa dental dels nens amb l’objectiu de preservar la salut de les dents primàries (dents temporals o de llet). La polpa dental és el teixit tou a l’interior de la dent que conté nervis, vasos sanguinis i teixit connectiu.

Els tractaments polpar en odontopediatria:

Polpectomia:
És el procediment que implica l’extracció de tota la polpa dental, inclosos els nervis i els vasos sanguinis, d’una dent primària que ha experimentat una infecció o càries extenses.
Indicacions: Es du a terme quan la polpa està greument afectada per càries o infecció i es necessita eliminar el teixit polpar per salvar la dent i prevenir la propagació de la infecció.

Polpotomia:
És un procediment que implica l’extracció parcial de la polpa, específicament la porció coronal (la part superior) de la polpa dental.
Es du a terme quan la infecció o càries està limitada a la polpa coronal, i l’objectiu és preservar la polpa radicular (part inferior) de la dent per mantenir-ne la vitalitat i funcionalitat.

Obturació Polpar:
Després de dur a terme una polpectomia o polpotomia, l’espai buit dins de la dent s’omple amb un material obturador per segellar el conducte radicular i prevenir l’entrada de bacteris.
Materials d’Obturació: Poden incloure materials resinosos o pastes obturadores específiques per a dents temporals.

Corones d’Inoxidable:
Després d’un tractament polpar, especialment en casos de polpotomia, es pot col·locar una corona d’acer inoxidable sobre la dent primari per proporcionar protecció addicional i restaurar la funció mastegadora.

És crucial abordar precoçment els problemes de càries o infecció en les dents temporals, ja que aquestes dents juguen un paper fonamental en el desenvolupament adequat de la mandíbula i la mastegassió. Els tractaments polpars en odontopediatria busquen mantenir la salut dental, evitar la pèrdua prematura de les dents temporals i preparar el terreny per a l’erupció adequada de les dents permanents. És important que els pares busquin atenció dental regular per als seus fills i segueixin les recomanacions de l’odontopediatre per garantir una salut bucal òptima des d’una edat primerenca.

Copyright © Institut Dental La Noguera 01-12-2023. Tots el drets reservats.