Per què es dona el sagnat de genives? Com prevenir-ho.

El sagnat de genives es produeix principalment per l'acumulació de placa dental, una capa de bacteris que es desenvolupa sobre les dents.

El sagnat de genives es produeix principalment per l’acumulació de placa dental, una capa de bacteris que es desenvolupa sobre les dents. Aquesta placa pot irritar les genives, provocant inflamació i, com a resultat, sagnat. Les causes principals inclouen una higiene oral deficient, falta de raspallat i ús inadequat de la seda dental. A més, factors com el tabaquisme, l’embaràs, canvis hormonals i certes malalties poden contribuir al sagnat de genives. És important abordar aquesta condició mitjançant una correcta higiene oral, com raspallat i ús de seda dental regular, així com visites periòdiques al dentista per prevenir i tractar problemes dentals més seriosos.

Prevenció:

-Raspalla’t les dents almenys dues vegades al dia i usar seda dental regularment per eliminar la placa dental.
-Programa revisions dentals regulars per a la neteja professional i la detecció precoç de problemes dentals.
-Utilitza raspalls de dents i seda dental apropiats per assegurar una neteja eficaç.
-El tabaquisme pot augmentar el risc de problemes de les genives. Deixar de fumar pot ajudar a prevenir el sagnat.
-Gestionar malalties com la diabetis i tenir una dieta equilibrada per mantenir la salut de les genives.
-El consum excessiu d’alcohol pot contribuir a problemes de les genives. Modificar els hàbits pot ajudar a prevenir el sagnat.

Seguint aquestes pràctiques preventives, es pot mantenir una bona salut oral i minimitzar el risc de sagnat de genives.

Copyright © Institut Dental La Noguera 05-12-2023. Tots el drets reservats.