La Tosca Dental: com prevenir-lo i mantenir un somriure radiant.

El sarro dental, o càlcul dental, és una acumulació de placa bacteriana que s'endureix a les dents. Prevenir-lo és crucial per mantenir una salut dental òptima i un somriure radiant.

El tosca dental, o càlcul dental, és una acumulació de placa bacteriana que s’endureix a les dents. Prevenir-lo és crucial per mantenir una salut dental òptima i un somriure radiant.

Higiene dental adequada: raspallar-se les dents almenys dues vegades al dia amb pasta de dents amb fluorur és fonamental per eliminar la placa bacteriana i prevenir la formació de tosca dental.

Fil dental: L’ús de fil dental o altres productes de neteja interdental ajuda a eliminar la placa entre les dents i les àrees de difícil accés per al raspall de dents.

Raspall de llengua: Raspar-se la llengua amb un raspall de llengua o utilitzant el raspall de dents mateix ajuda a eliminar els bacteris que poden contribuir a la formació de placa i tosca dental.

Ràtio de sucre baix: Reduir la ingesta d’aliments i begudes rics en sucre pot ajudar a prevenir la formació de placa bacteriana.

Visites regulars al dentista: Anar al dentista per a revisions regulars és fonamental per detectar i tractar problemes dentals abans que es converteixin en problemes més seriosos com el tosca dental.

Fluorur: L’ús de pasta de dents i eixugat bucal amb fluorur ajuda a prevenir la formació de càlcul dental i reforça l’esmalt dental.

Evitar fumar: El tabac pot augmentar la formació de placa i provocar problemes de salut dental com la gingivitis, que pot conduir a la formació de tosca dental.

Alimentació equilibrada: Una dieta rica en nutrients com vitamines i minerals ajuda a mantenir les dents i les genives saludables.

Raspallat de dents professionals: A més del raspallat de dents regular, un raspallat de dents professional realitzat pel teu dentista pot ajudar a eliminar la placa i la tosca dental acumulada que no es poden eliminar amb el raspallat diari.

Seguint aquests consells, pots mantenir la teva boca saludable i prevenir la formació de tosca dental, mantenint així un somriure radiant.

L’equip de l’Institut dental La Noguera és aquí per a ajudar-te. Sol.licita una cita en línia (web o WhatsApp) o truca’ns al 973.44.30.30.

Copyright © Institut Dental La Noguera 15-05-2024. Tots el drets reservats.