El 16 d’octubre es celebra el Dia Internacional de l’Anestesiòleg amb l’objectiu de rendir un homenatge especial a una professió que ha portat tants assoliments a la medicina i a la humanitat en general.
Una ciència realment revolucionària que, gràcies a la invenció de l’anestèsia, ha evitat el patiment durant les intervencions quirúrgiques.
Avui volem, des de L’institut Dental La Noguera, tenir un reconeixement i enviar una felicitació sincera a aquest col · lectiu que ha permès i fa que la nostra feina, sigui més senzilla i molt més agradable per als pacients.
En el cas de l’odontologia, utilitzant la sedació conscient com a complement a l’anestèsia local.
Què és la sedació conscient?
És un procediment anestèsic que provoca un estat de benestar i relaxació. No és una anestèsia general, però el pacient no pateix nervis, ni ansietat ni nàusees. Per al pacient, el tractament sembla tenir una durada de pocs segons i sempre li resulta molt còmode.
La sedació és una tècnica que s’administra de manera intravenosa i presenta molts avantatges, tant per al pacient, com per a l’implantòleg:
-Durant el tractament d’implants el pacient està totalment relaxat, ja que desapareix l’ansietat inicial o nerviosisme amb el qual acudeix a la clínica.
-A l’estar més relaxat, el pacient és mostra més col·laborador amb l’implantòleg, facilitant el seu treball.
-L’efecte és immediat i la recuperació també ho és. A més no té efectes secundaris.
Quin professional està acreditat per realitzar una sedació conscient?
La sedació conscient només pot ser realitzada per un metge especialista en anestesiologia i reanimació.
En quins casos està indicada una sedació per a un tractament dental?
En tots aquells pacients que sofreixen de per anar a la consulta dental o passen molts nervis durant els tractaments. També és útil en aquells pacients que requereixen tractaments de llarga durada o que desitgen agrupar molts tractaments en una sola visita. I també, pacients als quals se’ls hi ha un tractament d’implants.
Copyright © Institut Dental La Noguera 16-10-2020. Tots el drets reservats.
________________________________________________________________________________________________________________