Què és la pulpitis dental, quants tipus hi ha i com cal tractar-la?

La pulpitis dental és una inflamació de la polpa dental, la part interna de la dent que conté nervis i vasos sanguinis. Hi ha dos tipus principals de pulpitis: Pulpitis reversible i Pulpitis irreversible.

Pulpitis reversible: En aquest cas, la inflamació de la polpa és lleu i pot ser tractada amb cures dentals com obturacions o altres restauracions. El dolor és solament temporal i el pronòstic és positiu amb tractament adequat.

Pulpitis irreversible: Aquest tipus implica una inflamació més greu i pot ser causada per càries profundes o lesions. El dolor és més intens i persistent. El tractament principal és l’endodòncia, que implica l’eliminació de la polpa dental infectada. En casos greus, pot ser necessària l’extracció de la dent. El primer símptoma que farà que notis que pateixes d’una pulpitis irreversible és l’enfosquiment de la peça dental.

Per tant, el tractament depèn del tipus de pulpitis i de la gravetat del cas. És important buscar atenció dental immediata quan es detecten símptomes de pulpitis per evitar complicacions i mantenir una salut dental òptima.

Copyright © Institut Dental La Noguera 13-12-2023. Tots el drets reservats.