Pot la higiene dental evitar refredats?

El vincle entre la salut de les teves dents i genives i la teva capacitat per a defensar-te contra infeccions és innegable.

La teva boca és la porta d’entrada al teu cos per a bacteris i altres patògens. Mantenir-la saludable és essencial.
La inflamació de les genives afebleix el sistema immunitari i pot augmentar la susceptibilitat a les infeccions.
La inflamació crònica a la boca pot provocar una inflamació sistèmica, afeblint encara més els defenses del cos.
La falta de saliva redueix la capacitat de la boca per a neutralitzar bacteris, la qual cosa augmenta el risc d’infeccions. Mantenir una adequada hidratació permet que se segregui la quantitat correcta de saliva, la funció protectora de la qual enfront de les infeccions.

Consells per a una higiene dental efectiva
Per a mantenir el teu sistema immunitari fort i evitar els refredats, segueix aquests consells d’higiene dental:

Raspallat regular: raspalla les teves dents almenys dues vegades al dia amb pasta dental que contingui fluor per a eliminar els bacteris i prevenir l’acumulació de placa.
Ús de fil dental: utilitza fil dental diàriament per a eliminar la placa entre les dents, on el raspall no a dalt.
Col·lutori: esbandeix la teva boca amb un col·lutori bucal antimicrobià per a eliminar bacteris i mantenir un alè fresc.
Alimentació saludable: consumeix una dieta equilibrada rica en fruites i verdures per a proporcionar nutrients essencials per a un sistema immunitari fort.
Evita l’estrès: l’estrès afebleix el sistema immunitari i pot contribuir a problemes dentals com el bruxisme. Practica tècniques de relaxació i realitza esport.
Visites al dentista: programa revisions dentals regulars i neteges professionals per a mantenir una salut bucal òptima. La nostra recomanació és fer una revisió cada 6 mesos per a valorar la necessitat de neteja bucal i amb ella la reducció de la càrrega bacteriana.
Hidratació: beu suficient aigua per a mantenir una producció saludable de saliva i evitar la sequedat bucal.

L’equip de l’Institut dental La Noguera és aquí per a ajudar-te. Sol.licita una cita en línia (web o WhatsApp) o truca’ns al 973.44.30.30.

Copyright © Institut Dental La Noguera 13-02-2024. Tots el drets reservats.